Wednesday, October 24, 2007

شهرداري تبريز در باغميشه تبريز را تخريب كرد



شهرداري تبريز در باغميشه تبريز را تخريب كرد
http://www.mehrnews.com/fa/newsdetail.aspx?NewsID=568747
شهرداري تبريز در باغميشه تبريز را تخريب كرد

خبرگزاري موج -
"در" باغميشه تبريز كه جز آثار تاريخي ثبت شده استان آذربايجان شرقي است از سوي شهرداري اين بخش تخريب شد.


به گزارش موج به نقل از روابط عمومي سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري، "خداوردي كريمي نژاد" سرپرست سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان آذربايجان شرقي با بيان اينكه سازمان با شكايت از مسئولان شهرداري، منتظر راي دادگاه است، گفت: شهرداري پيش از تملك و تخريب بناهاي تاريخي بايد از سازمان ميراث فرهنگي استعلام كند.
وي با بيان اينكه به دنبال جلوگيري از تخريب اين بنا است، افزود: در حال حاضر سازمان در حال پيگيري پرونده و منتظر راي دادگاه است.
اين درحالي است كه شهرداري تبريز با ارسال نمابري به خبرگزاري اعلام كرده كه طرح احداث مجتمع تجاري و خدماتي درب با غميشه داراي مجوز و مصوبه قانوني است و ادعاي سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان مبني بر غير قانوني بودن اين طرح كذب است.
كريمي نژاد با اشاره به اين نمابر از مسئولان شهرداري خواست تا مجوز احداث مجتمع را بدون تحريف به سازمان ميراث فرهنگي استان ارسال كنند.
سرپرست سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري آذربايجان شرقي تصريح كرد: شهرداري براي اثبات كار خود بايد بند 14 كميسيون ماده 5 مجوز را به سازمان ميراث فرهنگي ارائه كند.
بنابر اين گزارش ، در باغميشه به دليل واقع شدن در پشت عمارت عالي قاپو (شمس العماره) به دروازه عالي قاپو معروف است.


تخریب "در" تاریخی مجتمع تجاری باغمیشه توسط شهرداری تبریز
"در" باغمیشه تبریز که جزء آثار تاریخی ثبت شده استان آذربایجان شرقی است از سوی شهرداری این شهر تخریب شد.
به گزارش خبرگزاری مهر ، سازمان میراث‌ فرهنگی آذربایجان شرقی خواستار ارایه مجوز تحریف نشده شهرداری برای مجتمع تجاری باغمیشه شد.

سرپرست سازمان میراث ‌فرهنگی، صنایع ‌دستی و گردشگری آذربایجان شرقی با بیان اینکه سازمان با شکایت از مسئولان شهرداری این استان، منتظر رای دادگاه است، گفت: شهرداری پیش از تملک و تخریب بناهای تاریخی باید از سازمان میراث فرهنگی استعلام کند.

خداوردی کریمی نژاد با بیان اینکه به دنبال جلوگیری از تخریب این بنا است، ادامه داد: درحال حاضر سازمان به دنبال پیگیری این پرونده و منتظر رای دادگاه است. این درحالی است که شهرداری تبریز با ارسال نمابری به خبرگزاری‌ها اعلام کرده که طرح احداث مجتمع تجاری و خدماتی در باغمیشه دارای مجوز و مصوبه قانونی است و ادعای سازمان میراث فرهنگی استان را مبنی بر غیر قانونی بودن این طرح کذب دانست.

وی با اشاره به این نمابر از مسئولان شهرداری خواست تا مجوز احداث مجتمع را بدون تحریف به این سازمان ارسال کنند.

سرپرست سازمان میراث ‌فرهنگی آذربایجان شرقی تصریح کرد: شهرداری برای اثبات کار خود باید بند 14 کمیسیون ماده پنج مجوز را به سازمان میراث فرهنگی ارایه کند.

بنابراین گزارش؛ "در " باغمیشه به دلیل واقع شدن در پشت عمارت عالی قاپو (شمس العماره) به دروازه عالی قاپو معروف است.

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home