Wednesday, May 04, 2011

قلعه تاریخی اولتان پارس آباد در معرض تخریب کامل

اردبیل - خبرگزاری مهر: فرماندار پارس آباد نسبت به تخریب کامل قلعه تاریخی اولتان در این شهرستان بر اثر پیشروی و طغیان رودخانه ارس هشدار داد.
به گزارش خبرنگار مهر، التفات خدابنده بعد از ظهر شنبه در مراسم معارفه رئیس میراث فرهنگی پارس آباد اظهار داشت: هم اکنون بخشی از این قلعه تاریخی به دلیل طغیان رودخانه ارس تخریب شده است.

وی ساحل بندی رود ارس را در حاشیه این اثر تاریخی برای جلوگیری از تخریب بیشتر ضروری دانست و عنوان کرد: در حال حاضر تنها راه جلوگیری از این تخریب اثر ارزشمند، ساماندهی و ساحل بندی رود ارس می باشد که باید هر چه سریعتر به اجرا گذاشته شود.

فرماندار پارس آباد ابراز داشت: خوشبختانه با پیگیریهای لازم، امسال برای اجرای این مهم 40 میلیارد ریال پیش بینی شده که امیدواریم با این اعتبار از تخریب آن جلوگیری شود.

وی در ادامه با انتقاد از عدم تخصیص اعتبارات مناسب برای مرمت و احیاء آثار تاریخی این شهرستان عنوان کرد: تاکنون اعتبارات خوبی برای مرمت و احیاء تپه نادری (محل تاج گذاری نادر شاه) و قلعه اولتان به عنوان مهمترین آثار تاریخی پارس آباد اختصاص نیافته است.

خدابنده همچنین با اشاره به تعدد آثار تاریخی، جاذبه های طبیعی، ظرفیتها و قابلیتهای گردشگری پارس آباد، بر روند توسعه صنعت گردشگری تاکید و خواستار توجه بیشتر مسئولان سازمان میراث فرهنگی به این شهرستان شد.

وی خاطر نشان کرد: بی شک با تخصیص اعتبارات بیشتر و مرمت و احیاء آثار تاریخی، توسعه امکانات تفریحی و اقامتی این شهرستان و جذب سرمایه های بخش خصوصی، در آینده ای نزدیک شاهد رونق حوزه گردشگری این منطقه خواهیم بود.

فرماندار پارس آباد ورود بیش از 130 هزار نفر گردشگر در تعطیلات نوروزی را خاطر نشان کرد و متذکر شد: بزودی کمپینگی به مساحت 30 هکتار در کنار دریاچه شهرک مغان احداث خواهد شد که امیدواریم در رشد گردشگری منطقه تاثیر گذار شود.

در ادامه این جلسه معاون توسعه مدیریت و تجهیز منابع سازمان میراث فرهنگی نیز با اشاره به فراهم بودن شرایط لازم برای توسعه گردشگری این شهرستان افزود: پارس آباد کلکسیون گردشگری استان اردبیل است.

محمد جواد دیارمند همچنین با بیان اینکه اعتبارات استانی این سازمان امسال از رشد چشمگیری برخوردار می باشد، برای افزایش اعتبارات شهرستانها در سال جاری قول مساعد داد.

در پایان این جلسه ابراهیم تیمورپور به عنوان رئیس اداره میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری شهرستان پارس آباد انتخاب و معرفی شد.

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home